Kasvojen ihon kuorinta. Kuinka motivoida asiakas itsehoitoon?

Kasvojen ihon kuorinta. Kuinka motivoida asiakas itsehoitoon?

 

Kasvohoidon vaiheista kasvojen ihon kuorinta on kenties se hoidon vaihe, joka näkyvimmin ja välittömästi muuttaa ihon ulkonäköä: ihon väri paranee silminnähden ja ihon pinta pehmenee käsin kosketeltavasti.

Lisäämällä kasvojen ihon kuorinta myös asiakkaan itsehoitorutiineihin on asiakkaallasi mahdollisuus ylläpitää ja edistää ihonsa hyvinvointia hoitolakäyntien välissä.

 

Parhaimmat ohjeet kasvojen ihon kuorintaan saat kosmetologiltasi.
Kasvojen ihon kuorinta oikein valitulla tuotteella ja huolellisesti ohjeistettuna on tärkeä osa viikottaista itsehoito-ohjelmaa.

Kuinka motivoida asiakas kuorimaan kasvojensa ihoa myös kotona?

 

1: Argumentoi asiantuntevasti:

Miksi asiakkaasi tulisi kuoria ihoaan myös kotona?

Pehmeämpi iho: Kuorinta poistaa hilseilevän solukerroksen.

Puhtaampi iho: Kuorinta poistaa ihon pinnalta pienet epäpuhtaudet.

Parempi hyöty hoitotuotteista: Kuorinta tekee ihon vastaanottavaiseksi hoitotuotteiden vaikuttaville ainesosille heikentämällä ns. läpäisyestettä

 

2. Konkretisoi kuorinnan vaikutus asiakkaallesi:

Asiakkaalle kannattaa näyttää peilillä hänen ihossaan tapahtuneet muutokset kasvohoidon yhteydessä heti kuorinnan poistettuasi. Tämän hoitotuloksen asiakkaasi haluaa varmasti tapahtuvan myös kotona!

 

3. Kerro asiakkaallesi, että antamasi hoito-ohjeet ovat henkilökohtaiset:

Yleisohjetta siihen, kuinka usein kuorintaa tulisi käyttää itsehoidossa, ei ole olemassa. Kerro, että kuorintatuotetta hänelle suositellessasi huomioit asiakkaasi ihotyypin, ihon ”kunnon” (ihon tila), vuodenajan ja myös hänen elämäntyylinsä. Anna henkilökohtainen suositus.

 

Kuinka motivoida asiakas käyttämään hoitalapalveluitasi säännöllisesti?

 

4. Suosittele kuorintaa sarjahoitona hoitolassasi:

 

Kerro asiakkaallesi, että sarjahoitona ammattikäyttöön tarkoitetulla erikoiskuorinnalla voit tehokkaasti hoitaa epäpuhdasta ja rasvaista ihoa, ikääntyvää ihoa, valovaurioitunutta ihoa ja pigmentoitunutta ihoa. Kerro myös, että sarjahoidon pituuden ja käsittelyvälin suunnittelet asiakkaasi ihon ja asetetun hoitotavoitteen mukaisesti, tuotteen valmistajan antamia ohjeita noudattaen.

Haluaisitko oppia enemmän? Haluaisitko osata paremmin?

 

IHO7 -valmennukset

Kauneuskoulutus Baroquen IHO 7 -valmennukset syventävät kosmetologin ja kosmetologiopiskelijan ymmärrystä ihosta ja sen toiminnoista.

Jokaisessa IHO 7 -valmennuksessa sinulla on mahdollisuus osallistua myös käytännön harjoitteluun työpareittain valmennuksen sisältöön sopivilla erikoismenetelmillä.

IHO 7-kursseilla paneudumme erilaisiin ihomuutoksiin ja ihon erityisongelmiin. Teemoja ovat mm. ihon ikääntyminen, aurinko ja iho, atooppinen iho, akne ja rosacea.

 

IHO-O -valmennus

Kauneuskoulutus Baroquen IHO-O -valmennuksissa opit asiantuntevasti argumentoimaan hoito- ja tuotesuositukset asiakkaallesi.

IHO-O -valmennuksessa paneudumme asiakaspalvelutapahtuman eri vaiheisiin, tuotesuositusten tekemiseen ja ihonhoidon ohjaukseen.

 

IHO 7 ja IHO-O  -valmennukset on tarkoitettu kosmetologeille ja alan opiskelijoille. Kauneuskoulutus Baroque -valmennukset eivät ole sidoksissa mihinkään tuotemerkkiin, vaan kaikki valmennuksesta saamasi tieto ja taito on hyödynnettävissä käyttämäsi hoitosarjan puitteissa. Kurssisisällön mukaiset käytännön harjoittelut teemme Anna Lotan PRO -tuotesarjalla. 

 

Valmentajana toimii SKY-CIDESCO -kosmetologi (EAT) Hannele Aallos, joka on erikoisammattitutkinnon lisäksi suorittanut myös ”Syventävä kauneudenhoito ja ihon lääkinnällinen hoito kosmetologin näkökulmasta” -täydennyskoulutuksen Laurea ammattikorkeakoulussa ja SKY-Opistossa. Lisäksi Hannele on kouluttautunut LCF life coachiksi ja mentoriksi (STO).

Ilmoittautumiset ja tiedustelut: hannele.aallos(at)baroque.fi tai 040-9601872

Kuva: Ninni Lahti

Jaa somessa!