Asiakaspalvelu kauneudenhoitoalalla on taitolaji.

 

Kuulin kerran verrattavan asiakassuhdetta ja avioliittoa toisiinsa. Luennoitsija lupasi kuulijoidensa avioliiton kukoistavan tällä ohjeella: ”Kohtele aviopuolisoasi, kuten parasta asiakastasi!” Avioliitto ja asiakaspalvelu kauneudenhoitoalalla ovat taitolaji.

Taidokas asiakaspalvelu kauneudenhoitoalalla ja hyvin hoidettu avioliitto. Niiden vertaamisessa toisiinsa on aineksia enempäänkin.

 

Asiakaspalvelu kauneudenhoitoalalla on taito, jota voit kehittää Kauneuskoulutus Baroquen IHO-O -valmennuksessa.

Ensitapaaminen

Muistatko vielä ne ihan ensimmäiset treffit nykyisen kumppanisi kanssa?

Kuinka huolella valmistauduitkaan ensimmäiseen tapaamiseenne! Hiukset laitettuna ja huolellisesti ehostettuna pukeuduit kauneimpaan asukokonaisuuteesi, halusithan tehdä positiivisen vaikutuksen ja ihastuttaa.

Epäilemättä valmistaudut samalla huolellisuudella palvelemaan jokaista uutta asiakasta kauneushoitolassasi. Onhan sinulla ”kaikki pelissä” tässäkin tapauksessa.

Kauniisti valmisteltu hoitopaikka, kiireetön ilmapiiri ja oma huoliteltu ulkoinen olemuksesi saavat uuden asiakkaasi tuntemaan itsensä tervetulleeksi. Hoidon aluksi teet huolellisen ihoanalyysin, keskityt jokaiseen hoitovaiheeseen ja annat hoidon päätteeksi tuotesuositukset.

Uusi asiakkaasi on vaikuttunut: ”Tämä kosmetologi on todellinen ammattilainen. Hänen hoidettavakseen haluan jatkossakin tulla.”

 

Entäpä pitkässä juoksussa?

Onko säännöllisesti palveluitasi käyttävästä asiakkaastasi tullut sinulle samanlainen itsestäänselvyys, kuin siitä verkkarit jalassa tai papiljotit päässä televisiota tuijottavasta, Facebookissa roikkuvasta puolisostasi?

Joka ilta puolisosi kömpii uskollisesti viereesi.  Joka kerta asiakkaasi sinulla hoidossa käydessään varaa seuraavan ajan. Eipä siinä sen kummempia panostuksia tarvita?

Olen kuullut senkin tositarinan, jossa kotiin saapuvaa odotti eteisen hattuhyllyllä lappu: ”Minä lähdin.”

Entäpä jos kauneushoitolassasi tuleekin päivä, jolloin sähköpostissasi on viesti: ”Perun varaamani ajan”?

 

Mitä voin tehdä paremmin?

Anna asiakkaasi tuntea jokaisella käyntikerrallaan, että hän on ainutkertainen. Rakenna palvelutapahtumasi niin, että asiakkaasi kokee tänään hänelle tekemäsi hoidon olevan hänen oma tähtihetkensä.

Tee jokaisesta tapaamisesta ja hoidosta asiakkaallesi elämys. Lunasta asiakkaasi luottamus aina uudelleen.

Ole läsnä. Kysy. Kuuntele. Kiinnostu. Kunnioita. Kiitä.

 

Kauneuskoulutus Baroquen IHO-O -valmennus antaa sinulle eväät mestaritason asiakaspalvelutaitoihin.

 

IHO-O -valmennus

Kauneuskoulutus Baroquen kaksipäiväisessä IHO-O -valmennuksessa paneudumme käsitteeseen Asiakaspalvelun kaari. Käymme läpi asiakaspalvelutapahtuman viisi kriittistä pistettä. Valmennuksessamme opit välttämään asiakaspalvelun karikot ja opit rakentamaan palvelukokonaisuuden, joka siivittää sinut pitkäkestoisiin asiakassuhteisiin.

IHO-O -valmennuksessa opit  myös asiantuntevasti argumentoimaan hoito- ja tuotesuositukset asiakkaallesi.

IHO-O  -valmennus on tarkoitettu kosmetologeille ja alan opiskelijoille. Kauneuskoulutus Baroquen  IHO-O -valmennus ei ole sidoksissa mihinkään tuotemerkkiin, vaan kaikki valmennuksesta saamasi tieto ja taito ovat hyödynnettävissä käyttämäsi hoitosarjan puitteissa. Kurssisisällön mukaiset käytännön harjoittelut teemme Anna Lotan PRO -tuotesarjalla. 

 

Hannele_aallos

Asiakaspalvelu kauneudenhoitoalalla on Hannele Aallokselle sydämen asia.

 

Hannele Aallos

Asiakaspalvelu kauneudenhoitoalalla on minulle yrittäjyyden ohella sydämen asia.

Olen työskennellyt kauneushoitolayrittäjänä liki 25 vuoden ajan. Tämä kokemus luo vankan pohjan nykyiseeen työhöni.

Kauneushoitolaliiketoiminnan myytyäni olen työskennellyt kouluttajana ja valmentajana kauneudenhoitoalalla.

Olen luennoinut asiakaspalvelusta kosmetologeille, kosmetologiopiskelijoille, kauneuden- ja hyvinvointihoitoalan yrittäjille, farmaseuteille ja apteekkien teknisille avustajille. Toimeksiantajiani ovat olleet mm. Farmasian Oppimiskeskus FOK, Suomen Diakoniaopisto SDO, Dr. Baumann Kosmetiikka Finland Oy, Aromatica Oy, Disar Oy ja Anna Lotan PRO Finland.

Saamani palaute luennoistani ja koulutuksistani on ollut innostunutta.

”Mieleeni jäi erityisesti Hannele Aallos, hänen luentonsa myynnistä. Hänen tapansa opettaa myyntiä oli todella hyvä. Mielestäni tälläiset koulutukset ovat juurikin hyviä ja varsinkin lääketeknikoille tai kaikille niille ketkä myyvät kosmetiikkaa apteekeissa eivätkä ole koulutukseltaan kosmetologeja. Asiakkaiden kysymykset ovat useasti aika vaikeitakin, joten tästä koulutuksesta oli todellakin hyötyä.” (Dermokosmetiikka-seminaari apteekkien teknisille 9/19)

”Oot kyllä niin huippu! Olit tämän päivän paras esiintyjä, sun esitys oli liian lyhyt.”  Hanna Antila / Studio Kimallus (Menesty kanssamme -seminaari / Naviter Oy  8/18)

”Hannelen innostava ja uniikki tapa opettaa asioita on jotain, mitä olen opintojen äärelle kaivannut! Koulutuspäivät kuluvat aina ripeän leppoisasti ja täydellä teholla. Into päästä hyödyntämään opittua käytäntöön jää koulutusten jälkeen lähes kuplimaan ihon alle ja mikä parasta, se tuottaa tulosta työn äärelle! Huippua!”  Mari Raiskinmäki / Kauneushoitola MaRi  (IHO -O valmennus 2/20)

 

Haluaisitko sinä asiakaspalvelu- tai myyntikoulutusta yrityksesi henkilökunnalle tai organisaatiollesi? Ota yhteyttä! Syksyn 2020 kalenterissani on vielä tilaa.

 

Hannele Aallos

hannele.aallos(at)baroque.fi

P.S. Se, että asiakkaasi lakkaa käyttämästä palveluitasi, ei välttämättä tarkoita, että teit asiat väärin ja huonosti. Tilanteet muuttuvat. Asiakasta ei voi omistaa. Voit vain rakastaa.

Kuva: Ninni Lahti